Лабораторна робота № 8
Тема: Технологія Блог-квест та методика її використання в науково-дослідній роботі.
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та використовувати їх у дослідницькій діяльності
Контрольні запитання
1. Схарактеризуйте технологію Блог-квест.
У Блог-квесті, так само як і у Веб-квесті, за тим самим алгоритмом
здійснюється інтерактивне спілкування учнів, студентів. Використовуються
сервіси Веб 2.0, моваHTML, що не потребують знання програмування,
представлення і роботу із сайтами. Робота в Блог-квесті в онлайн-режимі
використовує сервіси: Word Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється на безкоштовних
платформах Word Press, Blogger або My blog.
Використання програмного забезпечення для ІР-телефонії
чи Skype дозволяє учасникам проекту здійснювати дзвінки, відправляти миттєві
повідомлення, спілкуватися і проводити обговорення повідомлень у мережі.
2. Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі
студентів у Блог-квестах?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну
діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за
певний проміжок часу.
3. У чому полягає сутність використання Блог-квестів у навчальному
процесі ВНЗ?
Основою Блог-квестів є проектна методика, що орієнтована на самостійну
діяльність студентів – індивідуальну, парну, групову, котра здійснюється за
певний проміжок часу. Цей метод органічно сполучається з груповим підходом
до навчання (cooperative learning). Проектна діяльність найбільш ефективна,
якщо її вдається пов’язати з програмним матеріалом, значно розширюючи і
поглиблюючи знання студентів у процесі роботи над проектом. Метод проектів
завжди передбачає розв’язання проблеми, що, як правило, не обмежується
однією темою. Розв’язання значимої проблеми сприяє тому, що вдається
переключити увагу студентів з форми вислову на її зміст. Студенти зайняті тим,
як розв’язати проблему, які знайти раціональні способи її розв’язку, де знайти
переконливі аргументи, що доводять правильність обраного шляху. Блог-квест
містить тематичні проекти за технологією Веб-квест.
4. Які компетенції майбутнього педагога формуються в процесі
виконання Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому,
сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для
пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді
комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога,
взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого
вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх
захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
5. У чому полягає алгоритм створення Блог-квестів?
Для створення блог-квеста можна використати будь-яку Блог-платформу,
яка є в більшості соціальних мереж і яка не потребує спеціальних знань для її
використання.
Розглянемо алгоритм створення Блог-квесту.
Визначення структури Блог-квесту.
Зазвичай Блог-квести за структурою подібні до Веб-квестів і містять:
вступ, тему, зміст, ролі, посилання на статті в Інтернеті, пости (записи). Також
Блог-квест може містити декілька тематичних розділів, що містять пости
відповідно до їх тематики: коментарі читачів: перелік блогів, які автор читає та
відвідує; гаджети.
Вибір блог-платформи.
Створюють Блог-квести за допомогою спеціальних сервісів для
розміщення блогів (блог-платформ), серед яких є безкоштовні служби.
Розглянемо, наприклад, Блоггер (http://www.blogger.com).
− http://www.livejournal.com;
− http://www.blog.meta.ua;
− http://www.blogs.mail.ru.
6. У чому полягає інтерактивна методика Блог-квест?
Інтерактивна методика Блог-квестів учить знаходити необхідну
інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і
вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує
завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань
та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції формуються в майбутнього педагога в процесі
використання Блог-квестів?
Немає сумніву, що одержаний досвід принесе свої плоди в майбутньому,
сприятиме розвитку таких компетенцій:
− використання ІКТ для розв’язання професійних задач (у тому числі для
пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді
комп’ютерної презентації, Веб-квесту, флеш-роликів, баз даних та ін.);
− самостійне навчання та самореалізація;
− робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога,
взаємоконтроль);
− уміння знаходити різні способи розв’язання проблемної ситуації;
− визначення найбільш раціонального варіанту, обґрунтування свого
вибору;
− навички публічного виступу (обов’язкове проведення попередніх
захистів, захистів проектів з виступом авторів, з питаннями, дискусіями).
8. У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у ВНЗ?
Відповідно до вимог суспільства перед сучасною вищою освітою
висувається проблема розроблення та використання сучасних форм і методів
організації навчальної діяльності студентів. Інтеграція ІКТ з іншими
технологіями навчання значно підвищує якість підготовки студентів,
збільшують їхні освітні можливості здійснювати вибір і реалізацію
індивідуальної траєкторії навчання у відкритому освітньому просторі. Для
цього потрібне широке інформаційне поле діяльності, різноманітні джерела
інформації, різні погляди, точки зору на одну й ту саму проблему, самостійний
пошук шляхів обґрунтування та розв’язання проблеми.
9. Які особливості Блог-квестів і чим вони відрізняються від інших
технологій?
Характерними особливостями Блог-квесту, що відрізняють його від
інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: насамперед заздалегідь
визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для розв’язання
проблеми. По-друге, Блог-квест однозначно визначає порядок дій, який має
виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє,
обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок,
яких можуть набути студенти після виконання даних Веб-квестів, що входять
до цього Блог-квесту. По-четверте, однозначно визначені критерії оцінки
виконаних завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар